Prikken! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Agnes Schilder - WaarBenJij.nu Prikken! - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Agnes Schilder - WaarBenJij.nu

Prikken!

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes

13 Februari 2013 | Nederland, Groningen

Het volgende 'teamuitje": naar de GGD ditmaal. Jan Willem doet de aftrap om even over 5 uur en vertelt dat Rutger besloten heeft zich terug te trekken als teamlid. Hij heeft het te druk met zijn Hanzeproject om zich ook optimaal te kunnen inzetten voor deze expeditie. Jammer, maar Cissy is blij want als eerste reserve wordt zijn nu teamlid. Er zijn nog 7 mensen niet vanavond: behalve dat er griep heerst zijn sowieso een aantal mensen wel erg vaak afwezig ivm andere afspraken. Jan-Willem spreekt zijn irritatie daarover uit. Ik snap het maar ja, hij spreekt wel tegen de mensen die er wel zijn en dat beseft hij zichzelf ook, dus laat hij het er verder maar bij.

We krijgen eerst algemene voorlichting over reizen in de tropen van de GGD en daarna nog veel meer info over hoogteziekte van Jan-Willem. Die hoogteziekte wordt onze grootste vijand, da's wel duidelijk. Tot nog toe is het bij mij altijd goed gegaan boven de 3000 meter. Ik herinner me alleen van één avond in Potosi, Bolivia dat ik die kenmerkende hoofdpijn had en het klappertanden van de kou, geen eetlust en een algemeen ellendig gevoel. Maar daar ben ik goed mee weg gekomen want lekker naar bed en de volgende ochtend was alles over. Verder herinner ik me wel de wat fladderige, snelle hartslag en natuurlijk de ademnood. En dan zou ik nog bijna het plassen vergeten: hilarisch hoe ik -en ik niet alleen trouwens-, in Tibet en Nepal voortdurend moest plassen, heel handig als je wandelt boven de boomgrens! Heeeeel soms wou ik dat ik een jongetje was, stuk gemakkelijker.

Na de voorlichting de prikken halen. Ik hoopte dat ik nog voorzien zou zijn maar mijn injectie voor Gele Koorts leek verlopen. De GGD-medewerkster wierp één blik op mijn boekje en besloot dat daar maar een nieuwe voor moest komen: één onoverzichtelijke wanorde van stempels en data. Dus ook nog een nieuw boekje en twee recepten, eentje voor Malarone, malariapillen en Diamox, een middel tegen hoogteziekte. Via de kassa (48 euro armer) op naar huis. Het is inmiddels kwart voor 8, de maag rammelt behoorlijk....

Weer een etappe verder op weg naar de Kilimanjaro!

  • 17 Februari 2013 - 00:17

    Jos:

    Wat mooi dat je een reisverslag bij houdt. Ik ben benieuwd naar al je bevindingen.
    Succes met de voorbereidingen.

  • 17 Februari 2013 - 12:41

    Agnes:

    Hoi Jos,

    Dank je! Mooie foto's van jullie vakantie in Istanbul, prachtige stad lijkt me. Staat op mijn verlanglijstje voor ooit nog eens...

    Groet,
    Agnes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Groningen

Agnes

Actief sinds 11 Jan. 2013
Verslag gelezen: 26214
Totaal aantal bezoekers 66891

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2013 - 30 Augustus 2013

Kilimanjaro-expeditie

01 Januari 2013 - 19 Augustus 2013

Voorbereidingen

Landen bezocht: