Wandeling Lauwersoog - Reisverslag uit Lauwersoog, Nederland van Agnes Schilder - WaarBenJij.nu Wandeling Lauwersoog - Reisverslag uit Lauwersoog, Nederland van Agnes Schilder - WaarBenJij.nu

Wandeling Lauwersoog

Blijf op de hoogte en volg Agnes

26 Mei 2013 | Nederland, Lauwersoog

Dit was alweer de laatste trainingswandeling met de hele groep.... Gek idee, ik heb de indruk dat het nu pas serieus gaat worden met het kilometers maken. Dat moet dus voornamelijk op eigen houtje en/of eigen initiatief.

Vandaag gewandeld in een zeer winderig, maar prachtig Lauwerszee-gebied. Bijna 18 kilometer met een groep van ongeveer 20 Kili-gangers, de hond van Harm die ook zo ongeveer tot de vaste bemanning hoort en een gast: collega van Inge: Céciel die aan het trainen is voor de vierdaagse van Nijmegen. Wat een mens al niet bedenkt!!

Met de Grolloop van gister nog in de benen toch maar weer enthousiast op pad. Langs de dijk, door het bos, terug naar de dijk en weer terug naar de visafslag. En het blijft de hele tocht droog!! De nieuwe rugzak bevalt goed, vandaag zit er een slaapzak (voor de vulling, niet de bedoeling om te overnachten in Lauwersoog), een regenbroek een dunne fleece en een boterham in en daarmee is ie ook wel zo ongeveer vol: ik hoop dat er straks voldoende in past.

We eindigen de tocht in het restaurant naast t Ailand wat helaas propvol zit. De buren willen ons wel graag ontvangen en al snel staat de tafel vol met biertjes, koffie, cranberrytaart, uitsmijters en porties kibbeling. Bewegen maakt hongerig!

Albert zet me weer netjes in Hoogkerk af en nadat José en hij nog even mijn net aangeschafte slaapmat opgepompt en gekeurd hebben is het tijd om even uit te puffen met een biertje en een stuk Volkskrant. Daarna toch maar weer braaf aan de slag, mijn conditie groeit en de berg werk die blijft liggen ook ;))