Hike-clinic Bever Ginkelse Heide - Reisverslag uit Leersum, Nederland van Agnes Schilder - WaarBenJij.nu Hike-clinic Bever Ginkelse Heide - Reisverslag uit Leersum, Nederland van Agnes Schilder - WaarBenJij.nu

Hike-clinic Bever Ginkelse Heide

Blijf op de hoogte en volg Agnes

12 Mei 2013 | Nederland, Leersum

Nooit geweten dat de Kilimanjaro me zo veel nachtrust zou kosten: ook al is het zondag de wekker op 5 voor 7 om op tijd in Beilen te zijn om Ellen op te pikken. Het is rustig op de weg dus lekker opschieten richting Leersum. De weersvoorspelling is verschrikkelijk.... voorlopig is het droog en slechts licht bewolkt. Even voorbij Zwolle komt er een bak water naar beneden en daarna is het weer droog. De navigatiesystemen zijn het niet eens, de mijne vindt linksaf voor Leersum, die van Ellen is voor rechtdoor. Rechtdoor dan maar... en we belanden op een doodlopende weg, dus keren en terug. Uiteindelijk zijn we om 3 minuten voor 10 in De Ginkel, pffff. Binnen zijn behalve Marianne en Dennis van de NKBV nog maar 3 andere mensen. Uiteindelijk worden dat er 7 inclusief Ellen en ik. Dat hadden er 25 moeten zijn dus maar liefst 18 (!) mensen die gewoon niet op komen dagen. Nou ja zeg...

Marianne en Dennis vertellen over schoenen, kleding, bagage pakken, voeding en voorbereiding van de route en dan gaan we naar buiten. Eerst worden de wandelstokken goed afgesteld en dan aan de wandel.
De andere lopers zijn zeer belangstellend en enthousiast over onze expeditieplannen: leuk! Al pratend gaat de tijd heel erg snel voorbij. Ik krijg nog wat goede tips van de vertegenwoordiger van Beversport, handig.

Regelmatig stoppen we heel even voor uitleg over iets in het landschap of om tips te krijgen voor goed afdalen of een juist gebruik van de stokken. Ik ben er nog steeds niet erg handig is, maar net als de vorige keer gaat het wel steeds een beetje beter. Met enige regelmaat loop ik netjes in telgang, mijn benen gaan sneller dan mijn armen met die rare stokken eraan ;(

Sneller dan gedacht zijn we terug bij het beginpunt, we lopen nog steeds in de zon en wat is het hier toch mooi. Mijn regenbroek heeft prima preventief gewerkt: geen druppel regen gevallen. Voor we afscheid genomen hebben van de andere lopers is het al bijna 13.00 uur en nog niemand te zien van de middaggroep. Het zal toch niet.....goh, wat ontzettend jammer van zo'n leuk initiatief.
Marianne en Dennis, al waren we maar met een heel klein groepje het was ontzettend leuk, thanks!!!